Het visitekaartje van Der Brabander

De familie Receptie bestaat uit zo’n 10 collega’s. Wij verzorgen het allereerste fijne contact met de gast: of dat nu via de telefoon of de mail is, of ze nu binnenlopen voor informatie of aankomen voor hun verblijf, de receptie is het eerste gezicht dat onze gasten zien en de eerste stem die onze gasten horen. Het is dus erg belangrijk dat dit eerste contact perfect verloopt en dat de (mogelijke) gasten een goede indruk van Der Brabander krijgen.

Afwisselend werk

De taken bij de Receptie zijn heel afwisselend. We zijn verantwoordelijk voor het verwerken, plannen en inboeken van alle reserveringen. We helpen gasten als ze vragen of klachten hebben, als ze tips willen over het hotel of de prachtige omgeving.

Ook communiceren we bijvoorbeeld met de collega’s in de keuken over het menu van de dag en we zorgen ervoor dat gasten hun menukeuze doorgeven. We nemen de telefoon op en we beantwoorden mails. Dit doen we allemaal samen, met verschillende persoonlijk toegewezen taken front- en backoffice.

Daarnaast maken we ook het nieuwskrantje, de Brabander Courant, die alle gasten ‘s ochtends krijgen. In dit krantje vertellen we de gasten over de activiteiten van de dag, geven we allerlei tips en vertellen we wat de weersverwachtingen zijn. Daarnaast is het in- en uitchecken van de gasten natuurlijk ook een van de belangrijkste taken die wij als receptieteam hebben.

Oftewel: De juiste informatie geven, vragen beantwoorden en onduidelijkheden opklaren, tips geven en uitstapjes reserveren, de weg wijzen en vragen of alles naar wens was, het behoort allemaal tot het uitgebreide takenpakket van de receptie.

Je staat er nooit alleen voor

We draaien bij de receptie twee diensten: de eerste is van half negen tot kwart over vijf en de tweede dienst is van één uur tot half tien. De diensten overlappen dus gedeeltelijk, waardoor we ervoor kunnen zorgen dat de receptie altijd goed bemand is. Bovendien hebben we een belletje waar je op kunt drukken voor hulp, als het onverwachts ineens extra druk is. Ook is er altijd een leidinggevende aanwezig. Als er een gast is die een klacht heeft of een vraag waar jij niet direct het antwoord op hebt, kun je altijd meteen de hulp van de leidinggevende inschakelen. Je staat er nooit alleen voor.

Goed ingewerkt

Bij de Receptie word je heel goed ingewerkt. We vinden het erg belangrijk dat je goed weet waar je mee bezig bent, voordat je met de gegevens van en het contact met de gasten aan de slag gaat. Voordat je daadwerkelijk aan de receptie zit, krijg je daarom één à twee weken de tijd om in een testsysteem te oefenen.
De Familie Receptie is een hecht team, dat altijd voor elkaar klaarstaat. We zijn allemaal heel klantgericht en flexibel: we kunnen gemakkelijk wisselen van het inchecken van een klant naar een stukje van het krantje schrijven naar het beantwoorden van een vraag via de telefoon.

Openstaande vacatures

Wil jij deel uitmaken van de Brabander familie?

Solliciteer dan direct op een functie of neem contact op met:

Danielle

personeelszaken@brabander.de